1. Navázat kontakt s důležitými odborníky
Spočívá to především ve spolupráci s tím, kdo prokazuje odbornou zdatnost a to nikoliv tím, že je na trhu nejlevnější, nebo že prochází úspěšně kontrolami, ale s tím, kdo je schopen garantovat odbornost smluvně, či s ohledem na své postavení, ať už je to advokát či daňový poradce.
Smlouva je v tomto ohledu tou důležitou pojistkou pro převzetí odpovědnosti. Na obsahu smlouvy o spolupráci, či poskytování služeb velmi záleží.
2. Využít moderní techniky a technologie
Nejen provozem kamer se chrání podnikatelský prostor, ale důležitou roli hrají i ostatní informační a komunikační technologie, které si zaslouží průběžnou péči zejména v zálohování a ochraně dat a osobních údajů. Samotné používání informačních a komunikačních technologií vyžaduje i obezřetnost a vědomí, že je to oblast, která se neustále vyvíjí a v některých případech může i škodit.
3. Interní pravidla a směrnice
Tam, kde jsou dobře a efektivně nastavena pravidla, lze vyžadovat jejich dodržování a není potřeba bojovat s kreativitou lidí, kteří si rádi vytvářejí svá pravidla nebo si ta stávající vysvětlují po svém. Aktualizace pravidel je nedílnou součástí jejich existence. Neméně důležitou roli hraje i průkazná implementace těm, na které se pravidla vztahují. V případě vzniku sporu mohou pravidla a interní směrnice hrát rozhodují roli při rozhodování.
4. Budování jména a důvěry
Snad nejdůležitějším nástrojem ochrany je dobré jméno, spolehlivost a důvěra uvnitř i vně firmy. Proti tomu stojí spěch, pomíjení slušnosti a zvyšující se rychlost na úkor kvality. Proto je velmi důležité ověřovat vznikající nové obchodní a partnerské vztahy v zájmu obezřetnosti. Kvalita, jako základní kámen firmy má svou důležitost pro ty, kteří hledají potřebné produkty a nikoliv jen slevy.
Všechny nástroje společně jsou nástroji ochrany a úspěchu podnikatelské praxe pro spokojenou společnost firem, podnikatelů a jejich zaměstnanců i jejich zákazníků a obchodních partnerů.